Sprawdź, ile będziesz musiał zapłacić za usługi wodne
Nowe Prawo wodne wprowadza opłaty stałe oraz zmienne. Będziemy je uiszczać m. in. za odprowadzanie deszczówki, czy pobór wód. Dowiedz się, co ma wpływ na wysokość opłaty oraz jak ją wyliczyć.
Dowiedz się, ile będziesz musiał zapłacić za usuwanie drzew i krzewów na nowych zasadach
Od 17 lipca obowiązują nowe stawki opłat za usunięcie drzew i krzewów. Są one bardzo korzystne dla przedsiębiorców. Jeśli planujesz wycinkę, koniecznie sprawdź jak wyliczyć opłatę.
Coraz mniej czasu na dostosowanie się do przepisów ustawy o zużytym sprzęcie
Zbierający i/lub przetwarzający zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny mają czas na dostosowanie się do przepisów ustawy 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym do 31 grudnia 2017 r. Gdy tego nie zrobią mogą zostać skreśleni z rejestru Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
Uwaga! Szykują się zmiany w ustawie o odpadach
Rządowe Centrum Legislacji opublikowało projekt ustawy z 12 czerwca 2017 r. o zmianie ustawy o odpadach. Modyfikacje dotyczą m.in. klasyfikowania odpadów jako niebezpiecznych i prowadzenia ewidencji odpadów. Sprawdź, jakie zmiany nas czekają.
Numer rejestrowy autoryzowanego przedstawiciela – czy muszę umieszczać na fakturze
Firma wprowadzająca sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zamontowane w nim baterie została wpisana do rejestru GIOŚ (zarówno jako wprowadzający sprzęt, jak i baterie). Do tej pory nie było problemu z umieszczaniem numeru na fakturach i innych dokumentach, gdyż posługiwano się numerem firmy − jest to jeden numer z końcówką WBW. Firma otrzymała pismo od zagranicznego producenta sprzętu sygnalizujące, że na terenie Polski wyznaczyła autoryzowanego przedstawiciela − organizację odzysku (dla sprzętu). Dodatkowo producent zarejestrował się w GIOŚ jako wprowadzający baterie lub akumulatory na polski rynek i uzyskał numer GIOŚ dla wprowadzającego baterie. Czy teraz, kupując sprzęt od ww. producenta, na fakturach i innych dokumentach należy umieszczać numer GIOŚ autoryzowanego przedstawiciela (w zakresie sprzętu) i numer GIOŚ producenta (w zakresie baterii)? Są to mimo wszystko dwa osobne numery, a wprowadzanie sprzętu, w którym zamontowane są baterie, sprawia, że jesteśmy także wprowadzającym baterie lub akumulatory. Nie wiemy jednak, czy na jednej fakturze mogą być umieszczane dwa numery.
Nowe Prawo wodne wejdzie w życie 1 stycznia 2018 r. poza paroma wyjątkami
Drugiego sierpnia prezydent podpisał projekt ustawy Prawo wodne. Dowiedz się, co ulegnie zmianie oraz ile wyniosą Cię opłaty za zgodę wodnoprawną.
Klasyfikacja instalacji pod kątem zgłoszenia – jak dokonać prawidłowo
Na terenie zakładu funkcjonują 3 lokalne kotłownie, wyposażone w małe energetyczne kotły wodne, zasilane olejem opałowym lekkim:· kocioł K1 o mocy znamionowej 105 kW – budynek biurowy, · kocioł K2 o mocy znamionowej 130 kW – budynek warsztatowy,· kocioł K3 o mocy znamionowej 170 kW – budynek socjalny. Każdy z tych kotłów jest wyposażony w zasobniki (zbiorniki) na olej opałowy o pojemności 6 m3 każdy. Gazy spalinowe z każdej kotłowni są odprowadzane do atmosfery emitorem punktowym. Zakład, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 ust. 6 pkt b ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2017 r. poz. 519), traktuje kotłownię (kocioł grzewczy wraz ze zbiornikami na paliwo) jako jedną instalację. Czy jest to właściwe? Czy zakład jednak powinien rozdzielić te urządzenia oraz kotły i potraktować jako instalacje energetycznego spalania paliw, a zbiorniki jako odrębne instalacje do przesyłu, przeładunku lub magazynowania paliw płynnych i dokonać zgłoszenia ich do organów ochrony środowiska.