Ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym − wymagania prawne i obowiązki przedsiębiorców
Ustawa z 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym określa prawa i obowiązki wprowadzających sprzęt elektryczny i elektroniczny. Ustawa ta stanowi transpozycję do polskiego prawa przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/19/UE w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Przepisy ustawy weszły w życie 1 stycznia 2018 r. po dwuletnim vacatio legis. Wówczas też zaczęła obowiązywać m.in. nowa definicja „sprzętu elektrycznego” i „sprzętu elektronicznego”, nowe poziomy zbierania, odzysku i recyklingu, a także nowy podział na grupy sprzętu. Ponadto w 2018 roku dane przedsiębiorców zostały przeniesione z rejestru GIOŚ do rejestru BDO i przedsiębiorcy wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny zostali zobowiązani kontynuować swoją działalność na bazie nowych przepisów, które zostaną omówione w artykule.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Aktualności ochrony środowiska
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Aktualności ochrony środowiska