4 obowiązki jednostki handlowej
Pytanie:Prowadzę jednostkę handlową sprzedającą części motoryzacyjne, m.in. akumulatory. W towar zaopatruję się tylko na terenie kraju. Odbieram stare akumulatory przy sprzedaży nowych (wymóg ustawy). W firmie towar przy sprzedaży pakuję w reklamówki, w związku z tym zarejestrowałam się w BDO i uiszczam opłatę recyklingową. Złożyłam też pierwsze sprawozdanie za 2019 rok dotyczące reklamówek. W firmie posiadam też kartony po towarze, które odbiera firma zgodnie z zawartą z nią umową. Nie przekraczam ilości rocznej 5 ton zobowiązującej do prowadzenia ewidencji odpadów. Wystawiam jedynie karty przekazania odpadu przy odbiorze kartonów oraz karty przekazania odpadów przy sprzedaży odebranych od klientów starych akumulatorów firmie, która ma zezwolenie na zbieranie odpadów (mam też z tą firmą podpisaną umowę). Chciałam zapytać, czy poprawnie gospodaruję odpadami w mojej firmie i czy powinnam też składać sprawozdania jako wytwórca odpadów w dziale XII BDO. Wiem, że nie muszę rejestrować się w BDO, jeśli nie jestem zobowiązana do prowadzenia ewidencji, ale wystawianie samych KPO jest ewidencją uproszczoną. Czy w związku z tym powinnam składać te sprawozdania ? A może nie powinnam wystawiać kart przekazania odpadu? Trochę mam mętlik w tej kwestii. Uprzejmie proszę o pomoc i rozwiązanie wątpliwości.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Aktualności ochrony środowiska
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Aktualności ochrony środowiska